top of page

Svennetacos
Deluxe

Foodmark – Rydbergs

Uppdrag / Brief 

Lansera tre nya tacosåser i en snabbt växande och starkt konkurrensutsatt kategori och samtidigt revitalisera Rydbergs varumärke mot en yngre målgrupp. 


Insikt 

Rydbergs står för det klassiskt svenska och enkelt goda. Då de flesta konkurrenterna snävat in sig på fintaco-segmentet såg vi en möjlighet att tilltala en bredare målgrupp genom att göra helt tvärtom och istället lyfta och hylla dom som äter vanliga tacos. 


Lösning 

Med uttrycket ”Svennetacos Deluxe” riktat mot olika målgrupper kommunicerade vi att man med Rydbergs tacosåser kan förvandla sina helt vanliga svenssontacos till något extra utan en massa krångel.

Omfattning

• Kommunikationsstrategi
• Konceptutveckling
• Kampanjplanering
• 360 Mediaproduktion
• Butikskommunikation
• Influencersamarbeten
• Införsäljningsmaterial

bottom of page