Uppdrag / Brief
Lansera tre nya tacosåser i en snabbt växande och starkt konkurrensutsatt kategori och samtidigt revitalisera Rydbergs varumärke mot en yngre målgrupp.
Insikt
Rydbergs står för det klassiskt svenska och enkelt goda. Då de flesta konkurrenterna snävat in sig på fintaco-segmentet såg vi en möjlighet att tilltala en bredare målgrupp genom att göra helt tvärtom och istället lyfta och hylla dom som äter vanliga tacos.
Lösning
Med uttrycket ”Svennetacos Deluxe” riktat mot olika målgrupper kommunicerade vi att man med Rydbergs tacosåser kan förvandla sina helt vanliga svenssontacos till något extra utan en massa krångel.
Foodmark – Rydbergs
Svennetacos
Deluxe
Omfattning
• Kommunikationsstrategi
• Konceptutveckling
• Kampanjplanering
• 360 Mediaproduktion
• Butikskommunikation
• Influencersamarbeten
• Införsäljningsmaterial