Uppdrag / Brief
I samband med att Lohmanders lanserade sina första såser på flaska önskade man ett nytt övergripande och långsiktigt kommunikationskoncept som positionerade varumärket som det självklara såsvalet när man vill att måltiden och tillfället ska bli något extra.
Insikt
Att njuta av en middag handlar dels om att den är god, men också om att umgås i trevligt sällskap. Forskning har visat att umgänge med vänner är bland det bästa man kan göra för sitt välmående. Här insåg vi att Lohmanders hade en tydlig roll att spela och något större än bara god sås att bidra med.
Lösning
Eftersom Lohmanders såser underlättar njutfulla sociala stunder tillsammans med nära och kära, skapar vi således också glädje och välmående. Konceptet Såsiologi – läran om hur man skapar välgörande middagar tillsammans – var fött.
Foodmark – Lohmanders
Lohmanders
Såsiologi
Omfattning
• Kommunikationsstrategi
• Konceptutveckling
• Kampanjplanering
• 360 Mediaproduktion
• Butikskommunikation
• Influencersamarbeten
• Införsäljningsmaterial