
Uppdrag / Bakgrund
Under hösten 2024 lanserade vi Elovenas mellanmålskakor på den svenska marknaden – en helt ny produkt baserad på 100 % havre, från ett varumärke som få i Sverige kände till. En viktig del av lanseringen var att få människor att provsmaka. Vi fick i uppdrag att under sex dagar sampla 15 000 kakor runt om i Stockholm.
Insikt
Sampling handlar ofta om att få ut så många produkter som möjligt – och det är helt okej. Men med ett nytt varumärke och en okänd produkt ville vi mer än så. Vi ville skapa nyfikenhet och en känsla av vad Elovena står för.
Lösning
Vi har tagit fram konceptet Havre bra! för Elovena. Det handlar om att sprida en skön må bra-känsla – både genom produkterna och varumärkets personlighet. När vi samplade Elovenas mellanmålskakor ville vi därför bjuda på mer än bara ett mellanmål. Vi skapade Elovenas egen hejaklack som, med peppiga ramsor och stort hjärta, fick förbipasserande att le, känna sig sedda – och upptäcka ett nytt favoritmellanmål. Ett minnesvärt första möte med Elovena, helt enkelt.
Elovena
Havre bra!
Hejarop, leenden – och 40 000 mellanmålskakor senare har tusentals stockholmare fått en liten känsla för vad Elovena står för.
Omfattning
• Koncept & idé
• Utformning & paketering
• Filmproduktion