Bakgrund & Brief
På grund av ökad konkurrens och det faktum att gymträning blivit den mest populära träningsformen i Norden behövde Gymgrossisten hjälp med att omprofilera sig för att tilltala en bredare målgrupp och stå ut från konkurrenterna.
Insikt
För att nå en bredare målgrupp utan att skrämma bort kärnmålgruppen erfarna gymmare behövde vi skapa ett nytt kommunikationskoncept som fortsatt positionerade Gymgrossisten som marknadsledare, men som alla olika typer av gymmare kunde relatera till och tycka om.
Lösning
Under nya kommunikationskonceptet ”Pushing Limits” har vi nu skapat en serie filmer med devisen ”Du har viljan, vi har resten”. Filmerna speglar hårt tränande människor av olika slag, men som alla har en sak gemensamt – viljan att ta sin träning till nästa nivå.
Gymgrossisten
Du har viljan,
vi har resten
• 46 % högre view through rate än snittet
• 13 587 645 impressions i Sverige
Omfattning
• Strategiarbete
• Kommunikationskoncept
• Lanseringskampanj
• Filmproduktion
• Formatanpassning
• Nordisk adaption
• Uppföljningkampanj